CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Daisypath Anniversary tickers

Welcome To My Blog

Welcome To My Blog
mood exam

Monday, May 2, 2011

Maklum Balas Tentang Isu KPOP Kepada BH..


Ai,ari uh aku ade pos tntg isu kpop dan ketaksuban diri 2 kan...ari ni on9 my fb and i saw one news about kpop again..tp ni positif...korg bce la sndiri surat dr peminat kpop ni yg mewakili kpoppers len..hehehe



  . 

Artis tempatan patut contohi disiplin, kualiti K-Pop Korea Selatan



SAYA tertarik artikel pada 24 April lalu bertajuk ‘Awasi remaja fanatik K-Pop’. Saya adalah antara remaja yang meminati atau menggilai industri hiburan Korea Selatan. 

Saya juga ingin menambah kenapa kami meminati K-Pop dan saya sering berasakan industri tempatan kita perlu mencontohi langkah berkenaan untuk mendapatkan artis berkualiti, antaranya berhubung isu dadah.
Di Korea Selatan, artis yang mengambil dadah digam dan tidak dibenarkan muncul di kaca televisyen. Antara artis mereka yang terkena tempiasnya adalah pelakon utama cerita Princess Hour iaitu Joo Ji Hoon dan Kim Sung Min.
Rancangan Qualification of Men yang turut disertai Kim Sung Min juga terus tidak menayangkan episod yang disertainya. Ini bermakna dia digam serta-merta. Bagi saya ini adalah langkah baik dan menunjukkan bahawa isu dadah bukannya perkara dipandang remeh. 

Selain itu, saya suka dengan gaya dan langkah mereka untuk menjadi artis. Sepanjang saya meminati artis K-Pop, saya tidak pernah mendengar isu artis segera. Untuk pengetahuan, mereka yang ingin menjadi artis perlu menjalani latihan untuk jangka masa panjang sehingga ada mengambil masa lebih lima tahun sebelum mengeluarkan album. 

Hal ini menjadikan artis mereka berkualiti dan kebal. Rancangan televisyen mereka ataupun lebih dikenali sebagai ‘variety show’ di Korea juga sangat menarik. Mereka mempunyai idea kreatif dan kebanyakan rancangan berkenaan menghiburkan dan pada masa sama turut mempunyai nilai murni. 

Antara rancangan yang saya minati ialah Chit chat of beautiful lady yang turut ditayangkan di Astro 391 (KBS World). Rancangan ini memaparkan perbezaan budaya di dunia. Seorang daripada penuntut Malaysia di Korea, Sophia Ridza juga pernah menjadi tetamu tetap di rancangan ini. 
Bagi saya secara jujurnya, jika dibandingkan dengan artis dari Eropah, artis Korea mempunyai peribadi lebih baik. Jika ingin menyatakan mereka membawa pengaruh tidak elok, mengapa tidak kerajaan turut risau dengan artis dari Eropah? 

Sebagai contoh, Adam Lambert yang dikatakan gay, mengapa tidak haramkan saja? Selain itu, Lady Gaga yang bagi saya tidak bermoral dari segi baju dan lagunya juga masih menjadi ikutan artis kita. 

Saya bukanlah menyatakan artis dari Korea ini 100 peratus bagus, tetapi merasakan mereka jauh lebih baik untuk diminati berbanding artis Eropah. 

PEMINAT K-POP, 
Selangor. 


Aku stuju sgt la ape yg die ckp ni...good job!!satu lg news bru ialah....yg Beast akan Comeback Soon....seriously,aku mcm nak kangiz je dpt thu news ni...aku ngt juz rumors..tp skrg dah confirm!!tabik spring~~berita ni tersebar sepas salah seorg ahli Beast iaitu Yo Seob mengatakan die pnat stelah berjam2 recording di laman sosial Twitter...Ahh,aku pulak.excited gler....lg pun skrg ngah musim artz debut...huhuhuhu.. So,aku pun byk jgak tlpas news kpop ni coz internet ni xnak bkerjasame ngn aku...nak uat mcm mane kan....anyway,single Beast yg terbaru dah kluar dkt u tube...but,it only juz a recording..yg ori pnye sok maybe kluar..heheheyg penting Joker nyanyi beb.die slalu bhgian rapper je... Cayalah...lyn jap





b2utyvanilla93 said:Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan.

0 B2UTY HERE!: